Grattis på födelsedagen Alicia <3

 
 
Ett underbart barn blev fött den 28 November för fem år sedan, år 2008.
 
En vacker skapelse som kom ur min underbara dotter o gjorde så att jag blev mormor.
 
Detta vackra barn är mitt barnbarn, min älskade lilla Tuttiluttan som nu börjar bli så stor.
 
Alicia Isabella blev hennes namn.
 
En ära för mig att få låta mitt namn gå vidare i generation.
 
En lycka att få titulera mig som Mormor.
 
En glädje att få dela livet med ett barn som ger mig så mycket mening till livet.
 
En ny mening som blev till den dagen jag förstod att jag skulle få ett barnbarn, att bli mormor skulle förändra så mycket i mitt liv.
 
Jag insåg under tiden min dotter gick gravid att jag måste ändra på många saker i mitt liv för att kunna ta vara på tiden med detta nya livet som snart skulle anlända o förändra mitt liv till en anna dimension jag aldrig känt förut.
 
Längtan efter att få barnbarn hade redan funnits i mina tankar länge, att få uppleva en generation till som indirekt kom ifrån mig...det skulle bli en så speciell känsla att få bli mormor kände jag.
Och det blev det, det blev nästan övermäktigt o jag var alldeles euforisk när jag väl fick träffa henne för första gången någon dag gammal...o detta blir jag än idag.
Jag kan inte se mig mätt på henne o jag kan inte få nog av henne.
Jag älskar att få umgås med henne o det öppnar mitt hjärta till bristningsgränsen av kärlek till henne. 
 
Kärleken som finns för ett barnbarn kommer från att jag älskar mina barn så oerhört mycket o det blir en förlängning av deras barndom att jag får glädjen att få dela deras barn med mig.
Det för mig tillbaka till den tiden då de var små för att det finns band ett moderligt band o de små liven påminner om deras föräldrar, mina barn.
Jag vet att det kommer att bli så för varje barnbarn jag kommer att få.
Det blir som att åter se sina barn små.
Att få uppleva den småbarnstiden igen fast i en andra upplaga :-)
Det är verkligen grädden på moset :-)
 
Min kärlek, lycka, glädje finns hos mina barn o barnbarn!
 
Jag är lyckligt lottad som har förmånen att få uppleva dessa underbara skapelser som är komna från mig!
 
Det är en ära att få vara deras mor o nu även mormor o jag längtar till jag har ett helt gäng av barnbarn som alla kommer att få lika stor plats i mitt hjärta!
 
Och för 5 dagar sedan föddes mitt andra barnbarn, Elise <3
Ännu ett litet under som får mitt mormors hjärta att svämma över av lycka o glädje!
Lyckoruset är på topp! :-)
 
Kärlek <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0