Tre generationer kvinnor

 
 
Igår blev en härlig dag med dotter o dotterdotter <3 <3
 
När Tesett anlände på morgonen så fick vi erfara ett nytt sätt som Freja hälsade på, hon vart alldeles till sig o lixom gnydde med en iver att visa hur glad hon var när Tesett kom...det var så gulligt att se att hon hela tiden ville bekräfta Tesett o visa henne sin entusiasm att vara samlade. Hon gick mellan oss för att visa att hon tyckte flocken var samlad. Hon brukar göra så med Alicia men detta var första gången hon gjorde så till Tesett. Gemenskap <3
 
Väl efter frukosten undrade jag om Tesett kunde hjälpa mig med att bära upp några lådor på loftet, det är sådan lådor som är säsongsrelaterade som ex Julsakerna...
Vi började med att reka på loftet för att se hur vi kunde placera lådorna o utan tvekan så ville Alicia följa med upp o denna kavata lilla flickan fortsatte med att hjälpa oss att ta upp lådorna o andra små ting som hon kunde ta emot när hon stod uppe på loftet :D...det var otroligt roligt att se att hon utan tvekan klättrade upp o ner o skulle hela tiden vara med uppe på loftet, fast hon egentligen är höjdrädd. Till slut bar hon upp sin stora docka o gick runt där uppe o lekte :D...
Jag blev själv förvånad över mitt fina loft o att det kunde bli så användbart...jag kan verkligen sätta upp saker där som inte används alltid o ändå på ett lätt sätt nå dem när helst jag behöver dem. Jag har t o m funderat på att jag kan sitta där uppe o sortera vissa av mina lådor som behöver gås igenom. Mysigt! :D...Ja, jag har tomtar på loftet :D...o min dotter tycker jag har alldeles för mycket saker så jag har beslutat att sortera ut en massa saker o starta loppis till våren utanför min dörr...ska bli en kul grej att göra :-)
 
Att sedan bara kunna sätta sig på sin egen lilla täppa o njuta av solen o bara vara med gott sällskap var ett härligt avslut på allt springande upp o ner...men jag var så glad för hjälpen o nu kan jag börja på nya projekt som jag har på gång :D...
 
När vi suttit o gottat oss länge i solen gjorde vi oss iordning för besök in till Ystad o shoppa lite...jag ville till Jysk för jag hade sett en söt byrå som jag ville ha i sovrmmet men när jag väl såg den så var den yttepytteliten o jag tyckte inte den fick den fnktionen som jag tänkt ha den till...synd för den var så gullig på ett vis...
Det blev inhandlat ett skoskåp istället...så det blev ändå ett kanonköp! :D
Ett besök till Rusta var oxå inplanerat o där fyndade jag lite småsaker som kommer väl till pass i nya hemmet...kul!
 
O sen blev vi hungriga o för ett litet flickebarn så existerar egentligen bara en restaurang :D...Mc Donalds såklart :-)...vi satt länge o väl där o bara njöt av att vi haft en mysig dag tillsammans o Alicia hade en rolig lekstund med en dagiskompis så det blev oxå lyckat :D...
 
Jag älskar att vara med mina nära o kära o jag önskar jag kunde få en daglig dos av mina älskade barn, allihopa på samma gång! Jag saknar familjetiden då man var samlade o fick en daglig dos av alla mina kära barn. Ibland är det så svårt för mig att tackla att var o en har växt ur barnrollen o numera är vuxna individer som numera lever sitt eget liv. Jag saknar mina barn så otroligt mycket! Dagligen! <3 <3 <3 <3
 
Men ni finns i mitt hjärta o min dörr är alltid öppen för Er! <3
 
Kärlek! <3
 
 

RSS 2.0