Idag fyllde yngsta dottern år!

                           Grattis på födelsedagen Pauline!


Du är så vacker min fina tös!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Vi bestämde oss för att fira Pauline på Bullen o Bönan :)



Alicia sov när vi kom dit men vaknade lagom till att vi skulle äta :)



Alicia är en riktig solstråle o underhöll oss rejält :)



Mormors väska är alltid intressant :)



Efter cafebesöket begav vi oss hemåt till Therese där vi fika på kakorna Pauline bakat o lite tårta.



Mina fyra underbara barn!
Jag är oerhört stolt över dem o mitt hjärta svämmar över av glädje, de är min glädjekälla!!



Att jag är stolt mormor till lilla Alicia går inte att ta miste på, hon är min lilla solstråle!



Efter vi fikat på de goda kakorna Pauline bakat satt vi o mös lite...



...medans Alicia lekte o underhöll oss :)



När alla hade gått mös Alicia till det lite, jag bädda ner henne i soffan o medans hon tittade på Simpsons så fick hon lite yoghurt...hon låg så en liten stund men sen var det upp igen o leka :)

När jag kom hem gjorde jag pyttipanna till Pontus ....men han hade ätit upp biffarna jag gjort så jag fick ta till köttbullarna jag köpte hem igår...men själv åt jag av kycklinggrytan jag gjorde igår.

Nu sitter jag däst i soffan efter all god mat o goda kakor idag, blev ju ännu mättare när jag satt o titta på "halv åtta hos mig" :)

Köpte ett nytt tuggben till Freja idag o nu ligger hon här i soffan o smaskar mig i örat...nu får du lägga dig till rätta "Frullan" o vila käkarna tycker jag...blir ju sår i öronen :)...



...så...nu ligger hon o vilar :)

Ha det gott!

Kramisar!

Bella♥
 



En stormig vinterdag

 
Vill ha vår nu!!

Fy vad det var läskigt att köra hem från Malmö idag, det hade snöat igen rätt väl på E65:an idag, trodde verkligen jag skulle köra fast, o inte hade jag värst mycket bensin på bilen om det nu hade blivit så, då hade man stått där o frusit.
Sen kommer jag hem o ska försöka öppna dörren på baksidan o där var rejält med snö o jag som glömde sköveln hemma hos Therese igår, fick använda skorna till att skyffla undan det mesta av snön...uschiamej vad jag frös om fötterna sen.
På tal om sköveln, gick genom byn med den i släptåg igår morse när jag skulle hem till Therese o passa gullungen Alicia o jag smålog för mig själv med tanke på att det var ett lite udda ting att gå omkring med men jag var glad att kl bara var sju på morgonen o inte så mycket folk ute då som ser mig o Freja promenera runt med en skövel...hahaha...undras vad dom tänkt isf :)




Att få ynnesten o få vara med barnbarnet en hel dag är jag oerhört tacksam för!
Hon förgyller verkligen dagen för en o vi hade så roligt att vi båda kikna av skratt några gånger under gårdagen :)))
Alicia hade fått magnetbokstäver o vi lyckades leka med dom i nästan en halvtimme med att hon gav mig dom i näven o sen la jag tillbaka dem i burken o samtidigt räknade jag dem o det tyckte Alicia om o sen började hon om att ge mig dom igen o hon hade nog kunnat fortsatt hur länge som helst med det om det inte hade varit för att hon skulle ha lunch, så lätt lekt :) Nu längtar jag till imorrn när jag ska passa henne igen, fast då blir det bara några timmar men det gör inget, bara jag får träffa henne o se hennes goa lilla leende...tror att hon försöker säga mormor nu ;)


Viss har hon väl bara ett för sött leende? :)


Några månader sedan, men gud vad kramgo hon e! :)


Det är alltid puss o kram kalas :)

Nu sitter man uppkrupen i soffan med en filt om sig o lite värmeljus som värmer o lyser upp, en kopp kaffe o lite pepparkakor...väntar på att "House" ska börja, en av favorit tv-serierna, alltid lika spännande att se. Om en liten stund är väl räkorna upptinade, så då blir det att mumsa på dem :)

Vinterkramar!

Bella♥ 

RSS 2.0