Skönhetsutställning....

Helgen har varit väldigt händelserik på ett positivt sätt =)
I fredags kom sonen hem o var mer positiv till sin nya skola efter att ha tillbringat några timmar med att köra GoKart med sina nya klasskamrater så det ser jag som mycket positivt att skolan gör sådana utflykter i början med eleverna så att de på ett avslappnat sätt kan lära känna varandra...

I lördags hade vi visning på huset o det kom två familjer o tittade...vi får väl se om någon av dem var intresserade....iallafall hoppas jag det för fy vad det är jobbigt att hela tiden vara parant inför eventuella husköpare o nu känner jag egentligen inte för o vara så pedantisk i mitt städande men jag har börjat bli nojig igen för varenda fläck som syns o allt ska vara på sin plats....familjen får spel på mig :0)
På kvällen hyrde vi film o såg den tillsammans med äldsta dottern o hennes pojkvän...det blev många skratt igenom filmen...Rush något hette den...jag o filmtitlar går inte ihop =)...rolig var den iallafall...

Idag ringde klockan kl. 6 men det var väldigt segt o komma upp så kl. blev långt över halv sju innan jag steg upp men jag hann ändå o komma iväg till kl. 8 utan att stressa. Jag o Anouk hade inte mer än ca tjugo minuter till utställningen men usch vad jag hade lust att skippa det idag o krypa ner i varma sängen igen o bara sussa vidare i ljudet av regnandet....det var så ruggigt kallt o vått o innan Anouk skulle in i ringen vid halv tio tiden var vi rejält blöta även om vi tog skydd bland träden o skylde oss med mitt rosa paraply men det kändes som vattnet kom från alla håll o det var lönlöst o komma undan vattendropparna....men vi var tappra o sprang runt i ringen o Anouk showade som vanligt med att trippa som en Lippizanare....o det gav ett rätt hyfsat resultat av det....hon fick en slät etta o en bra bedömning o det var bättre än i våras när vi var i Malmö o dömdes av en Holländare....för dagens domare var dansk o bjöd mer på sig....tack för d....uppfödaren var nöjd o hon hade all rätt till d, för Anouks pappa blev BIR....men han är ju åxå otroligt snygg....
När Anouk o jag kom hem så var vi rejält blöta o frusna så det blev o kura ihop sig under en filt i soffan...gott....:)

Stackars Anouk...soffan är för liten för henne....ler...

Det är bättre o ligga på golvet då...mer plats att bre ut sig på.... 

Under kvällen blev det riktigt soligt o vindstilla så jag kunde pyssla lite med mitt äppleträd som bär otroligt mycket äpplen i år o så passade jag på att fotografera hundarna i solnedgången.....det blev mysiga bilder....

Näe...vet ni vad....nu kallar min säng på mig =)...dags att sova fem kvart i timmen så att jag orkar med att pyssla med blommorna på Plantskolan imorgon....

Sov gott!!
Natti♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0