Bara för mycket....


...som händer just nu o då blir det inte mycket vid datorn =)
Sen så har jag ju inte riktigt tillfrisknat efter min flunsa så jag är segare än en kola...tog mig en snabblunch nu o kände att jag behövde pausa lite från mitt springande från rum till rum o fixa med allt o inget så jag tänkte att då var det läge för ett litet inlägg... ;)


Hade jag haft tid så hade det blivit många långa skogspromenader just nu...älskar att gå i skogen på hösten o rensa tankarna...

Egentligen har det inte hänt mycket de senaste dagarna...har som sagt varit seg o velat ta det lugnt inför helgens utställning för det är bättre att jag har nog med krafter att orka stiga upp i ottan i morgon bitti för att sen vara iväg en hel dag för att sen ändå komma hem som en lase =)


Vill vara en fjäril för att kunna vara närmare naturen....

När jag väl sitter här o funderar på vad jag gjort under de senaste dagarna kan jag komma på hur mycket som helst men det har varit mest småsaker o det känns som att det inte räknas som något vettigt men det är ju det lilla som kan stötta upp det stora :)...ett litet samtal här o lite pappersjobb där...iallafall kände jag mig genast som en duktig kicka o kan alldeles strax gå igång med lite mer smått o gott o göra...

Vår vackra jord...tur att det finns änglar...

Kanske har de senaste dagarnas sorgmodighet gjort att jag inte varit så pigg...kära Svea ska flytta...till sin dotter Embla i  Västerås....ibland måste man ta beslut som bara inte känns bra men som är bästa lösningen för tillfället o förhoppningsvis kan man i efterhand inse att det var det bästa o inte deppa så inför sina val i livet....men usch vad jag älskar denna speciella vovven...iii...nu flödar tårarna...;( ....



Nu är det dags att småpula igen!

Hej svejs...

En liten résume....


Inte var det mycket på tv en söndagskväll...så det blev lite slötittande med dottern en stund medans vi fikade men sen blev det sängen o vetenskapstidningen...men ärligt minns jag inte så mycket från artiklarna för skogsluften gjorde mig väldigt sum igår så jag somnade...med tidningen över huvudet...asg...


Fick ju inte berättat om fredagen...
Naturligtvis försov jag mig så sonen fick ju ingen födelsedags frukost...så arg jag blir på mig själv...tycker det är så roligt att fira mina barn med frukost på deras födelelsedagsmorgon :)...kraxa fram en hyllningslåt är roligt på morgonen...asg......men efter en veckas förkylning o dåligt sovande så är det inte lätt o komma upp om mornarna =)...o det var väl tur för då hade det väl låtit riktigt dåligt om min sångprestation...men jag köpte hem en god bakelse som han fick mumsa på efter skolan ;)...


Det gick fort hos doktorn i Fredags...två minuter o 150 kronor...vilken timlön?!!...han kolla mig i halsen o konstatera ingen halsfluss...o i övrigt var jag frisk efter lite koll o han konstaterade en väldigt aggressiv virusinfektion som han inte kunde göra mycket åt...nu har jag gått med min infektion i snart två veckor o har så sablans ont när jag sväljer...men inget o göra åt...bara o vila...o vila...lättare sagt än gjort...jag är inte gjord för att vara stilla...asg...som min familj säger : överallt o ingenstans när jag är i farten...ler...
Nu tror jag att dottern har fått min flunsa (ja..en liten del då...för jag har ju tydligen en del kvar... ) =)...hon såg liten sliten ut igår kväll vid kvällsfikat...eller var det lite helgens festande....fniss...det får vi se idag hur hon mår....

Så här pigg såg hon inte ut igår...ler...


Sonen tyckte iallafall om bakelsen jag köpt...


...kan det bero på bilden på tjejen mån tro...?

En lokal tjej som verkligen har en fin röst o som har fått en egen bakelse inför talang-uttagningen...hoppas det går bra för henne... :)

Nu ska jag gå o bada lilla vovven...det är utställning i helgen o då ska hon ju vara fin så vi får bra bedömning på henne o förhoppningsvis bra priser !!.... =)


Ses snart igen!

Kramisar♥

Skogspromenad....



Det var skönt att ta en dusch efter vår timmes långa skogspromenad...det har varit så kvavt o fuktigt idag men jag längtade efter att gå i skogen o dofta på skogslukten för den är speciell...o speciellt på kvällningen kommer dofterna mera fram...men det var nästan så att jag tyckte det blev lite läskigt mot slutet för klockan hann att bli åtta innan vi var tillbaka vid bilen o det hann bli rätt skumt inne i skogen...men jag hade mina två bodyguards med mig...Anouk o Svea....=)

Typiskt...det går inte att ladda ner bilder....jag som hade några fina skogsbilder på mina vovvar...återkommer med det imorgon...:)

NoneNone
Idag hade vi intressenter på huset men man vet aldrig om det blir något...men de skulle faktiskt återkomma med frugan för det var bara far o son som tittade o fadern blev mer intresserad...så vem vet...

NoneNoneNoneNone
Vår söndagsmiddag blev väldigt mysig o trevlig idag...alla berömde min söndagsstek...den smälte verkligen i munnen...
Vi passade även på att fira sonen idag så det blev schwarzwalds tårta till efterrätt...en av mina favoriter =) 
Pauline gjorde en jättefin dukning i matrummet o båda döttrarna med sambon kom  (för att inte glömma barnbarnet som kom väl inpackad...i dotterns mage ) ;)...så vi blev åtta vid bordet o det blev mycket pratat mellan
tuggorna =)...jättemysigt...har saknat våra söndagsmiddagar o nu ska de bli av en gång i månaden hädanefter...o snart får vi sällskap av lill* barnbarnet...längtar sååååå♥.... 

Nu ska jag gå o göra mig en kopp te o en kvällsmacka o krypa upp i soffan med en filt om mig o mysa med mina vovvar o se om det finns nåt vettigt o se på dumburken annars får jag ta till tidningen Allt om vetenskap...det är alltid mycket intressant läsning i den...

Sov gott....
.....nu är det ju inte morron...men det gör jag...

Möten...

Nu känns det som hösten verkligen är på väg...det känns i luften...o jag älskar hösten!! =)


Så vacker himmel...o så älskar jag ju lila =)♥

Vaknade sent idag...kl halv nio...men jag kan ju inte sova på natten för allt hostande o halsont....vaknar ju femtioelva gånger på natten för att hosta till o sen gör ju halsen ont efteråt....men det blev ju panik...för jag o Pontus skulle ju köra hemifrån kl tio....senast...panik!!!....

Var inte hemma förrän vid två tiden igen o då var det till att vila en stund innan jag skulle iväg igen vid halv sex tiden...föräldramöte...

...en väldigt trevlig skola Pontus börjat på...alla lärarna var väldigt trevliga o man fick bra info om skolan...jag fick helt enkelt bra vibbar av hela konceptet...det ska nog gå bra för honom där :)




Nu måste jag gå o lägga mig...så jag får sovit något inatt...ska vara hos doktorn kl nio...får se vad som fattas mig =)
Ska ju åxå hinna med o gratta min son imorgon bitti med kaffe o en smörgås...han fyller ju 16 år imorgon...min lille gosse =)

God natt...

Älskar höstens alla vackra färger...vill ha en eka...o ro i denna underbart stillsamma sjön....♥

Sjukt galet...host...harkel... =)


Har varit väldigt dålig nu snart i en vecka o börjar känna mig bättre...febern är borta men jag hostar lite fortfarande o så har jag whiskeyröst...ler...men hade jag varit lite snällare till min arma kropp hade jag nog varit bättre för några dagar sedan men något konstigt sker alltid i min kropp när jag får feber ...jag kan omöjligt ligga till sängs någon längre stund...måste upp o pyssla med något...galet =)
Enda dagen jag la mig o sova en stund var på Lördagen...för att orka gå på 50-års kalaset vi var bjudna på...så man fick svingat de lurviga :0)...men det var jobbigt med febervärk i kroppen o inte hjälpte det att få lite "starkt" i sig...men lite roligare blev det förstås...en liten stund...så det blev inte något festande natten lång...hoppas bara inte jag smittat ner för många...ville ju så gärna gå på festen =)

Ikväll var jag på första hundkurs tillfället o det var lika trevligt som alltid o träffa alla hundvänner o få prata om sitt huvudintresse....VOVVAR!!! =))
Vi har ju inte träffats på hela sommaren så det blev mycket snackat o nästan i mun på varandra...alla vill ju berätta om sina vovvars bravader =)

Mina söta små charmtroll...Pyret♥ o Pinglan♥...

Nu på Fredag fyller min fine son Pontus år...han blir hela 16 år....jösses vad tiden går...det var väl igår han låg i min mage o sparkade =))...efter att ha börjat på Teknik College så förstod han efter några dagar att det nog inte blivit riktigt rätt Linje som han valt o han var superduktig som tog tag i det själv...( för jag lyckades o bli sjuk i samma veva)...så nu går han på John Bauer o han känner att han kommit rätt nu o trivs superbra med skolan, lärarna o skolkamraterna...skönt o veta...då vet jag att han kommer att göra bra ifrån sig för han brinner verkligen för sitt intresse...datorer...
15 år.
10 år.
En riktig spjuver♥...o tro mig...än idag...asg...

Nu ska jag dra mig till kojs o försöka sova bort ytterligare lite av min flunsa...vill ha tillbaks min röst...annars tror folk snart att jag skåpsuper...asg...

Natti Natti....
None

RSS 2.0