Vackra blommor o efterlängtad vovve....

Nu har jag jobbat två dagar på Plantskolan o visst förskönar man alltid sina tankar om hur man går ibland blommor o bara påtar lite här o där men jag trivs verkligen med att se mångfalden av alla blommor o växter o känner att jag mår bra av det fast att man både lyfter tungt o böjer sig över blommorna mesta delen av tiden =)...Plantskolan ligger väldigt vackert i en dal o det gör det bara ännu mysigare o imorron ska jag ner i dalen bland träden o plocka undan nerfallna äpplen o då får jag stillheten runt mig som jag åxå trivs så bra med....nära naturen...;)



Mitt söta lilla äppleträd♥....om höstarna brukar jag ansa det o klippa bort grenarna som växer rakt upp så jag får det  att bre ut sig istället på bredden.

Idag kom mitt yrväder till västgötaspets hem efter att varit "hembjuden" hos sin mina vänner i fem dagar o jag har verkligen saknat min "Svea" även om hon emellanåt verkligen prövar mitt tålamod som hundägare ;)...men mer charmfull än henne kan man inte bli även om jag kallar henne för min lilla "bulldozer"...ler...
Även om hon var exemplariskt väluppfostrad hos mina vänner som hade henne några dagar så tog det inte "Svea" lång stund att komma in i gamla "dåliga" vanor...lika skällig mot allt som rörde sig i o kring trädgården eller kunde tänkas finnas eller röra sig o kvällspromenaden var sig lik....hon skulle kunna vara med i exorcismen som besatt hund för hon får ju inte missa något som rör på sig...även om det är bakom henne...vid närmare eftertanke skulle Svea kunnat vara en polishund för hon ska verkligen ha koll på allt...men det hade ju inte funkat...hon kan ju ibland bli rädd för sin egen skugga...ha ha ha...

"Svea"....min "bulldozer" som verkligen vet hur man ska ordna med så att man som hundägare får leva ett riktigt "hundliv"...asg...men så go hon är ändå♥...

Nu är det sovdags för jag ska ju upp innan fan har fått på sig skorna o nu skriver jag på ren vilja...så trött som jag är... för jag vill verkligen uppdatera min blogg så ofta jag bara hinner...bra va?!! =)

Sussa gott!!
Pusselipuss ;))

Kommentarer
Postat av: Tezzan

H eh ehe he he he..jaaa det e bra... ja man förskönar alltid allt som man inte har en aning om... men det är väl så vi fungerar,vi människor..ti hi.. Puss puss

2008-08-20 @ 13:28:04
URL: http://tezzan82.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0