Att verka för mina hundar <3

 
Detta fenomen hände mig idag...eller rättare sagt det upprepas varje dag ...efter morgonbestyren o det inbegriper allt vad som gäller att serva mina fyrbenta vänner så tycker jag att det är dags för en retreat med min kopp kaffe till min sköna soffa där jag kan sitta en stund med min laptop o få en liten översikt över vad som händer ute i cyberspace ...men se då kommer den sista parten av service i form av lite gos anser då dessa fyrbenta vännerna...det räcker inte med en promenad, lite mat i magen o lite ompyssling av pälsvård...det ska ju till lite kel i form av massage oxå ...dessa varelserna låter sig inte nöjas med det lilla...hela konceptet är deras motto ...o hur jag än försöker mota bort dem o förklara att nu ska matte ha en egenstund så låter de sig inte manipuleras att tro att de inte förtjänar denna så välbehövliga massagen ...det ska helst göras på allihopa samtidigt...finns inget kösystem här inte...men däremot lite grymtande mot varandra om att händerna minsann har legat lite länge på din mage/rygg ..."min tur att få fingrarna nergrävda i min päls så jag får min välbehövliga hudmassage...eller lite kli bakom öronen...eller helt enkelt en puss på pannan som visar att jag är sååååååå älskad...en liten blick på pal vid sidan om att ser du att jag fick pussen "....

Att jag däremot försöker förklara för dem att det är i syfte att sitta vid laptopen för deras skull för jag vill börja göra mer research om min nystart på min vilande verksamhet anser de vara mindre viktigt i stunden...NU är deras stund anser de...FOKUSERA på oss matte...vi är i CENTRUM ...så rätt de har!...åter igen inser jag det viktiga att se vad man har framför sig, vad som ger mig ett välmående, att vårda stunderna som ger mer kraft, energi, o boostar min vilja att se framåt mot nya mål...jag känner på Bonnies mage o undrar om det växer nya liv i henne...det som ska ge nya tillfällen att lära känna nya människor som automatiskt kommer in i mitt liv med deras födsel...att åter igen knyta an till nya upplevelser med både tillväxten o utveckligen...se var detta leder till...var kommer detta nya livet att hamna...vem kommer att förgyllas av dessa underbara varelserna...detta är vad jag vill jobba för...att få bekantskap med nya livshistorier som jag kan följa med i på måna sätt...det ger mig den rätta känslan när jag stannar upp för att låta mig visas hur jag ska uppleva denna resan...

Därtill kommer en trög laptop som nog sjunger på den sista versen o indirekt ger mig tid att gosa med vovvarna medans min stackars laptop jobbar febrilt för att orka hinna med i min iver att "bläddra" snabbt mellan sidorna för att få en hum om hur jag ska börja fila på min nya hemsida...men min frustration får mig att vilja hamra på laptopen för att banka in det lite snabbare ...vet att den kommer att gå i koma då så för att inte bita ner mina naglar i frustration över att det inte går fort nog så gräver jag ner fingrarna i dessa små gosiga lurvisarna...återkommer åter igen att det finns bara positiva anledningar till att ha hund/djur...jag sparar mina naglar i detta fallet ...får känna värmen från detta urgulliga livet, lägger min hand på bröstkorgen o känner det lilla hjärtat bulta...det strömmar energi mellan oss...det ger mig en förnöjsam känsla av samhörighet med ett levande ting, något som ger så mycket av sig själva...jag anser ofta att jag är deras piga men jag vet innersta inne att de finns för mig, de förlitar sig helt på mitt omdöme om att jag alltid gör det rätta för dem så att de har ett bra liv...de lägger sina liv i mina händer...jag bär gärna upp detta ansvaret till en nivå där jag vet att vi kan få gagn av det gemensamt i ett liv som får oss att må bra av varandra....jag älskar mitt hundliv! 

Men det håller inte att sitta i nästan två timmar för att bara kunna småglutta så nu måste det införskaffas en bättre dator så jag kan bli mer effektiv i mitt uppbyggande av både hemsida o verksamheten...där agerar faktiskt datorn bäst verktyg för att jag ska kunna göra forskning på de olika ideerna hur jag vill att min verksamhet ska formas o verka för mig...det finns så många infallsvinklar att titta på...så många sätt att jobba inom denna verksamheten...jag vet att jag vill så mycket men jag måste få det att funka i praktiken oxå...även om jag vet att det finns många sidospår som går att koppla ihop o få att funka parallellt med hur jag vill få verksamheten att gå runt...finns oxå nya ideer om vad jag vill utöka med vad jag redan har o det kräver nya vägar att gå med utbildning o ett nytänkande...helt enkelt nya resurser som måste tittas på...därför beger jag mig ut idag på lite nya boendeprojekt så att jag kan förankra vissa av mina nya ideer...hjälp vad jag blir exalterad o vill att ALLT ska hända meddetsamma ...det kryper alltid i kroppen på mig när jag börjar få fram min skaparådra o bara vill att det ska ske NU ...där kommer alltid vovvarna in o får ner mig i varv...o i andra lägen så lovar jag att alla mina blåmärken jag har på hasorna o ändan är Frejas sätt att få igång mig...visst är det ett vinnande koncept ...jag är biten på detta livet :-)...
 
Doglover <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0